Elizabeth Moon - Karanlığın Hızı


Elizabeth Moon | Karanlığın Hızı

Kitap bir otizmli bireyin yaşadıklarını anlatıyordu.
Kitabı nasıl anlatsam bilemedim şimdi nerden tutsam elimde spoi kalacak gibi hissediyorum ama ben sevdim sanırım hani öyle dönüp dönüp okuyacağım bir kitap mı bence değil ama otizmli bireylere karşı düşüncelerimi değiştirdi. Otizmli bireylerin nasıl düşünüp davrandıklarını nelerle karşı karşıya geldiklerini görmek ayrı bir farkındalık oluşturdu bende açıkçası. Şuraya bir alıntı bırakayım.

 "Ortaokulda farklı açılarda  duran saksılara tohumlar ekerek bir deney yapmıştık. Ne olursa olsun, bitkiler ışığa doğru uzamışlardı. Birilerinin beni yan yatırılmış saksılardan birine ekip ekmediğini merak etmiştim. Öğretmenim bunun aynı şey olmadığını söylemişti.Hâlâ aynı şeyi hissediyorum. Sanki yanlamasına duruyormuş gibi hissediyorum, diğer insanlar beni devrilmiş gibi hissettiğimi düşünürken ben kendimi mutlu hissediyorum. Beynim ışığa doğru uzanmaya çalışıyor ancak saksı devrik olduğu için düz olamıyor." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI