Fatma Erdek - Melekler Zamanı



"Hafif acılar konuşabilir ama, derin acılar dilsizdir..."

Bu kitaba nasıl bir yorum yapacağımı inanın hiç bilmiyorum. Ama şunu biliyorum ki geçen Malatya Kitap Fuar'ında yazarından imzalı alıp okumadığım için çoooooo...ok pişmanım...


Açıkçası ben ilk olarak Fatma Erdek kitaplarına Gece İle Şafak kitabından başlamak istiyordum. O da bir türlü çıkamayınca :p ve bende kitapçımda görünce almadan edemedim. Ertesi güne de Leylam'ın sayesinde başladım.

Kitap kapağında sevgili yazarımın da dediği gibi bu kitapta "derin acıların dilsizliği"ni okuyacaksınız. Öyle ki bir yerden sonra sizde Barlas'ın suskunluğuna,acısına,sevgisine,aşkına ortak olmaktan kendinizi alamıyorsunuz.

Barlas... Yusuf'un kamptan kaçtığı gün yaralı ruhundan da kaçmak için yarattığı sığınak. Öyle bir sığınak ki Yusuf'tan bir iz bile yok. Ta ki Nesil Barlas'a dokunduğu an Yusuf'un da ruhuna dokunduğu ana kadar.

Nesil... Hayatının baharında ailesi ve arkadaşlarıyla~her ne kadar sadece arkadaşlar kısmında sadece Lal'i görsekte :p~ mutlu, iş başvurusu için Datça'daki Dream oteline gelen ancak daha o virajlı yollarda Barlas'ı görüp ona aşık olan bir genç kız. Şimdi fark ettim de Nesil ve Barlas'ın aşkı da o virajlı yollar gibi keskin dönemeçlere sahip. 

Nesil ve Barlas'ın aşkını okurken aklıma gelen tek bir benzetme vardı. Hani yan yana olupta kavuşamayan iki deniz vardır ya hah işte öyle... Ne kadar birbirlerine çarpıp kavuşmak isteselerde  kavuşamayan iki deniz. Nesil aşkı ve cesaretiyle dolup taşan bir deniz, Barlas ise acılarla dolu sevgi ve şefkate aç bir deniz...

Kitap hakkında söylenecek çok şey var fakat ne benim kelimelerim anlatmaya yetmeyeceğinden kitap yine kendini çok iyi bir şekilde ifade etmiş. İşte o kelimeler.


Siz, onun için değerinizin ne olduğunu, ömrünüz tükenip bitse de bilemezsiniz. O her gün anlatsa da, asla tam olarak öğrenemezsiniz. Çünkü değer, ölçülüp tartılacak bir şey değildir. Gönül biçer insanın değerini ve sözler de asla o ölçüyü ifade edemez.

Bu kitap okuyunca vazgeçilmeziniz olacak mutlaka alıp okumalısınız <3.<3

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

BLOG DESIGN BY BİR OTAKUNUN DÜNYASI